Klachten

Heb je een klacht? Blijf er niet mee rondlopen.

 
Lees verder als je meer wilt weten over onze klachtenregeling.

Vertel ons wat je dwarszit

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij ons. Want zwanger zijn en bevallen is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jullie goed te begeleiden. Zit je met vragen of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Het liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen of je geruststellen. Het kan ook zijn dat we je op een andere manier gaan begeleiden, zodat je je prettiger bij ons voelt.
 
Het kan gebeuren dat we nét even geen extra tijd hebben wanneer je iets met ons wilt bespreken. Dat is vervelend. We vragen begrip hiervoor. Ons werk is niet altijd goed te plannen. We maken graag een aparte afspraak met je. Dan hebben we rustig de tijd om te praten.

Als we er samen niet uitkomen: de bemiddelaar

We hopen natuurlijk dat het niet zover komt, maar het kan gebeuren dat we er samen niet uitkomen. Dan kunnen we een ‘bemiddelaar’ om hulp vragen; een zogenoemde klachtenfunctionaris. Hij of zij kan je advies geven en je meer vertellen over je rechten en eventueel helpen bij het indienen van een klacht. Klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig en behandelen alles vertrouwelijk. Meer informatie hierover kun je vinden op deze website: www.klachtverloskunde.nl.